dinsdag 10 mei 2011

VIERSELHOF

Duf, zo was het weer op dinsdagavond 10 mei. Niets aan te doen en de duffe lucht was misschien wel de reden waarom de tochtuitstippelaar wat taffelde vooraleer te vertrekken.

Opnieuw rijden we naar de vaart, maar nu richting Brechtse Heide. Onder het gezag van onze voorzitter wijken we af naar Kristus Koning, maar al snel gaat het richting golf, om snel de aansluiting te maken met het antitankkanaal.

Op weg naar onze bestemming passeren we meerdere barelen, zodat we misschien wel van de Barelenspecial kunnen spreken of zo... Nadat we de Turnhoutsebaan zijn overgestoken, gaat Kristof VL als eerste tegen de grond. Een geblokkeerd achterwiel wordt losgezet en terug rechtgezet. Over verdere schade hebben we niets vernomen.

Om dan uit te leggen hoe we gereden zijn, daarvoor kan ik misschien best volgende afbeelding tonen.

Vele lusjes, enkele terugdraaiingen en vele bomen later, verliest Raf VL even de controle over zijn MTB. Schade: het klepje van zijn helm is afgebroken, maar verder lijkt alles wel ok. Door de vele lusjes, krijgen sommigen de indruk dat we rond een stuk of 67 kastelen aan het rijden zijn, maar zoals je kan zien op de afbeelding, is het er slechts één. Ok, op de terugweg naar Brecht rijden we ook nog langs het gemeentehuis/kasteel van Zoersel in Halle.

Het is bij een plaatselijk toerke rond dat laatste kasteel dat Bart A voor de derde tuimeling zorgt. Het blijkt volgens de toeschouwers een mooie overkop. Schade: niets.

Er is al verteld dat er vele bomen stonden op onze weg, maar we hebben ook nog enkele reeën gezien. Wim E zorgt dan misschien wel voor het MTB-hoogtepunt van de dag door een mooie singletrack te vinden.

Door twee bestuursleden wordt besloten om de PR-eindspurt rechts te laten liggen en door de ingeslagen duisternis te kiezen voor de Abdijlaan. Verhard, dus geen officiële eindspurt.

Geen eindspurt, maar ter hoogte van Oelegem en Schilde noteerden we nog wel heel onveilig gedragen van de heren Kris K en Stan F. Het opzettelijk negeren van een fietspad is immers niet te tolereren en wordt bestraft met 5 strafpunten.